12 Mart 2012 Pazartesi

Beginners

Kapağına bakıp, eğlenceli, neşeli, keyifli, kafa dağıtmalı gibi dedim. İzledim. Beğendim. Aman aman bir neşe akmasa da damlıyor filmden. Film bitince bende kalan çoğunluk duygu: Hüzün. 
Konu kısaca şöyle: Annesi ölen bir genç adamın, babasının kanser ve gay olduğunu öğrenip, birlikte babasının hayatında ki son zamanları paylaşmaları ve bu arada babasının ve kendisinin aşık olmaları. 

 Bir de babasından miras kalan köpek var. Kendisi dili olsa seninle adam gibi dertleşecek.
Filmde en çok sevdiğim şey, filmin hemen hemen her sahnesinin fotoğraf karesi gibi olması ve sıcak renklerini olması. Görüntü açısından çok doyurucu. Oyunculuk için sadece Melanie Lauretn (Inglourious Basters filminde alman genarelin elinden kaçan Shosanna)  beni çok rahatsız etti. Filmde ki karakterinin nevi şahsına münhasır bir özelliğidir belki ben anlamamışımdır. Ama arkadaşı izlerken gerildim sıkıldım 'bi mimik ver duygu göster be kadın' dedim. Ewan McGregor ile yaşadığı aşkı hiç anlamadım, gelmedi bu taraflara. A ha galiba ben rahatsız eden şey, 500 Days of Summer filminde Summer'ın sürekli koca gözlerini açarak oynamasını çok anımsattığı için.

Gel gör ki Oliver'in (Ewan McGregor) babası olan Hal Fields (Cristopher Plummer) ile Andy'nin ( Goran Visnjic ER'ın yakışıklı Dr. Luka'sı) yaşadığı aşk muhteşem. Birbirlerini seviyorlar gerçekten. Oliver'ın da filmde çokça görülen, babası ve sevgilisini izlerken yüzünde beliren tebessümlerden de anlaşılıyor.
 Sevgili Goran Vinsjic bu kadar mı güzel gay oynar? Sen yakışıklı karizmatik doktor, gerçek bir gay ol. Çok keyifli gerçekten. Nasıl derler Melanie Laurent haricinde herkes tabi ki de usta ve başarılı oyuncular.

Öyle harika oynanmış sahneler var ki, yazının başında bahsettiğim bende bıraktığı hüzünlere neden oldu. Bazen hüznü bile aşıp, küçük çaplı hıçkırığa neden oldu. Neden bu kadar duygusal peki? Sanırım benim en zayıf olduğum noktadan vurdu bu film. Sevdiğin insanın yavaşça, son anları olduğunu bilerek ölmesi. Baba sürekli son zamanlarını keyif alarak, üreterek, severek mutlu geçiriyor.

Sonra ortada yeniden başlayan bir çift kalıyor.

Hüzünlü, keyifli, güzel müzikli bir film. Evet aslında bittiğinde sevmemiş gibiydim ama, düşünüp duygulandıkça sevdim.( Yazan : Eren )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder